Noutati / Publicatii

 

Conflictele la locul de munca: Cum ne pastram cumpatul?

Fiecare dintre noi a fost implicat, de-a lungul experientei sale, in conflicte care i-au alungat buna dispozitie si care ulterior i-au scazut concentrarea asupra muncii și i-au generat o stare de agitatie.

Putem sa evitam conflictele fara sa negam existenta unei probleme? Cel mai indicat este sa ne pastram calmul. Dar cum? Iata cateva idei:

– Fiti pacificatori: tehnologiile de care dispunem in ziua de azi ne ajuta sa evitam intalnirea fata in fata cu persoana respectiva. Puteti trimite un mesaj, fax sau e-mail, desi cea mai indicata ramane discutia directa pentru a nu risca sa fie interpretate gresit unele informatii.

– Repetati ceea ce vi se spune: In unele cazuri, pentru ca respectivul sa isi dea seama de tonul si cuvintele agresive folosite, poate fi utila repetarea lor. In felul acesta va constientiza duritatea limbajului.

– Relaxati-va: Daca cineva va enerveaza atat de tare incat simtiti ca sunteti pe punctul de a exploda, respirati si numarati pana la 10.

– Empatizati: Incercati sa va puneti in pielea celuilalt, aratandu-i ca va pasa de sentimentele lui. Oferiti-i exemple de situatii asemanatoare.

– Nu va negati sentimentele: Daca sunteti foarte afectati de situatie, nu incercati sa ascundeti asta. Exprimati-va opinia elegant, demn, fara sa faceti rau celui de langa voi.