News / Publications

 

Conflictele la locul de munca: Cum ne pastram cumpatul?

Sorry, this entry is only available in Romanian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Fiecare dintre noi a fost implicat, de-a lungul experientei sale, in conflicte care i-au alungat buna dispozitie si care ulterior i-au scazut concentrarea asupra muncii și i-au generat o stare de agitatie.

Putem sa evitam conflictele fara sa negam existenta unei probleme? Cel mai indicat este sa ne pastram calmul. Dar cum? Iata cateva idei:

– Fiti pacificatori: tehnologiile de care dispunem in ziua de azi ne ajuta sa evitam intalnirea fata in fata cu persoana respectiva. Puteti trimite un mesaj, fax sau e-mail, desi cea mai indicata ramane discutia directa pentru a nu risca sa fie interpretate gresit unele informatii.

– Repetati ceea ce vi se spune: In unele cazuri, pentru ca respectivul sa isi dea seama de tonul si cuvintele agresive folosite, poate fi utila repetarea lor. In felul acesta va constientiza duritatea limbajului.

– Relaxati-va: Daca cineva va enerveaza atat de tare incat simtiti ca sunteti pe punctul de a exploda, respirati si numarati pana la 10.

– Empatizati: Incercati sa va puneti in pielea celuilalt, aratandu-i ca va pasa de sentimentele lui. Oferiti-i exemple de situatii asemanatoare.

– Nu va negati sentimentele: Daca sunteti foarte afectati de situatie, nu incercati sa ascundeti asta. Exprimati-va opinia elegant, demn, fara sa faceti rau celui de langa voi.