Noutati / Publicatii

 

Vreti informatii online despre situatia fiscala? Aflati ce va pune la dispozitie ANAF!

Informatii despre obligatiile neplatite sau deciziile de impunere pot fi primite de persoanele fizice prin serviciul Spatiul Privat Virtual (SPV) al ANAF. Acelasi serviciu este disponibil pentru depunerea unor declaratii si cereri.

Atentie! Odata inregistrati in SPV, dupa acceptarea termenilor si conditiilor de utilizare, nu veti mai primi deciziile de impunere prin posta, iar ANAF va va considera informati cu privire la obligatiile fiscale.

Prin urmare, actele administrative fiscale, actele de executare si alte acte emise de organul fiscal, precum şi documentele sau actele emise  la cerere vor fi considerate comunicate in termen de 15 zile de la data postarii lor în SPV.

In aceste conditii, termenul de plată a obligatiilor fiscale, de 60 de zile, incepe sa curga de la implinirea termenului de 15 zile privind comunicarea. Dupa aceste 60 zile, ANAF va va calcula accesoriile de plata.

Trebuie subliniat ca procedura de utilizare a SPV a fost modificata in iulie prin Ordinul 572/2015.

Una dintre modificari vizeaza tocmai faptul ca ANAF nu mai utilizeaza si alta modalitate de comunicare in cazul persoanelor fizice care accepta termenii si conditiile de utilizare a SPV. Prin acelasi ordin, s-a prevazut ca persoanele fizice pot primi atenţionări prin SMS, prin poştă electronică sau prin aplicaţia Notif, daca isi dau acordul in acest sens.

Acelasi act normativ a introdus, de la 1 iulie, noi documente care pot fi obtinute prin accesarea SPV.

 

Ce documente pot fi obtinute/depuse prin/in SPV?

Pot fi depuse declaraţii fiscale, pot fi trimise cereri adresate de persoana fizică organului fiscal, pot fi primite acte administrative fiscale (cum ar fi: decizii de impunere, notificări, somaţii) si alte documente sau acte emise de organul fiscal la cerere (cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit):

Lista documetelor/actelor:

Odata cu depunerea declaratiilor poate fi transmis un fisier care contine imaginea documentelor completate. Pe baza datelor din declaratii si a fisierului, se genereaza automat declarația fiscala, care se semnează apoi cu certificatul digital al Ministerulului Finantelor Publice si se pune la dispozitia persoanei fizice in  SPV.

Declaratiile fiscale pot fi modificate, ulterior, prin depunerea unei declaratii rectificative.

 

Cum poate fi accesat SPV?

Accesarea SPV  se realizeaza cu instrumente de tip user/parola sau cu certificatul digital.

Astfel, autentificarea se realizeaza cu credentiale de tip user/parola, insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP. Acest coduri OTP sunt generate automat de aplicatie la fiecare autentificare si se trimit automat pe adresa de email utilizata la inregistrare. Userul si parola se pot obține online, iar aprobarea contului  se poate obtine fie cu aprobarea la ghișeu, care implica deplasarea la ANAF pentru certificarea datelor completate cu BI/CI original si copie si numarul de inregistrare, fie cu aprobarea online, prin completarea unui numar de înregistrare a unei deciziei emise de ANAF si care nu implica deplasarea la un sediu ANAF.