Noutati / Publicatii

 

Norme de aplicare si formularistica pentru acordarea subventiilor de 2.500 lei pentru angajatii in telemunca

A fost publicat Ordinul 1376/2020 in Monitorul Oficial nr. 832/10.09.2020, in vigoare incepand cu 13.09.2020. Forma finala a ordinului este similara cu cea emisa ca si proiect spre dezbatere pe site-ul Ministerului Muncii la finalul lunii august. Ordinul priveste stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca.

Pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca se acorda o singura data angajatorilor, pentru fiecare telesalariat, un sprijin financiar de 2.500 lei in scopul achizitionarii de pachete de bunuri si servicii tehnologice necesare activitatii in regim de telemunca.

Suma se acorda in ordinea depunerii solicitarilor, pana la 31 decembrie 2020, prin AJOFM, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, angajatorilor, pentru angajatii care au lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare.

Regimul de telemunca este reglementat de Legea 81/2018, iar aplicarea acestui regim presupune semnarea unui act aditional la contractul de munca si declararea acestuia in REVISAL.

Aceste masuri de sprijin nu se aplica angajatorilor institutii publice si nici angajatorilor care se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate potrivit legii, ori angajatorilor care sunt inregistrati in jurisdictii necooperante in scopuri fiscale.

Conform ordinului, documentele ce trebuie transmise de catre angajatori, pe cale electronica, respectiv prin incarcare pe platforma https://aici.gov.ro/home, la agentiile de ocupare a fortei de munca in raza carora au sediul social, in vederea obtinerii sprijinului financiar sunt:

  1. a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 2;
  2. b) o declaratie pe propria răspundere, data prin reprezentantul legal, potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 3;
  3. c) lista telesalariatilor pentru care se solicita acordarea sumei prevazute de art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, potrivit modelului prevazut in Anexa nr. 4.

La accesarea platformei este selectata optiunea “Procedura acordare sume prevăzute de Art. 6 din OUG 132/2020 – 2.500 telemuncă – depunere dosar cerere” si Agentia de Ocuparea a Fortei de Munca de care apartine angajatorul, iar documentele se completeaza electronic in cadrul platformei

Categoriile de bunuri, noi, ce pot fi achizitionate pentru justificarea sumelor primite, prevazute in Anexa 1 sunt:

  1. Sisteme de calcul tip laptop/notebook;
  2. Tablete;
  3. Smartphone;
  4. Echipamente periferice de intrare si iesire aferente bunurilor prevazute la pct.1-3;
  5. Echipamente necesare conectarii la internet a bunurilor prevazute la pct.1-3;
  6. Licente aferente sistemelor de operare si aplicatiilor software aferente bunurilor prevazute la pct.1-3 necesare pentru desfasurarea activitatii in regim de telemunca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018.

Pe langa bunurile mentionate mai sus, sunt mentionate ca putand fi utilizate pentru justifcarea sumelor primite si serviciile tehnologice, prin care se intelege totalitatea mijloacelor aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor pe care angajatorul este obligat sa le asigure telesalariatului in conditiile art. 7 lit. a) din Legea nr. 81/2018.

La art. 7 lit. a) din Legea 81/2018 este prevazut faptul ca angajatorul are urmatoarele obligatii specifice privind securitatea si sanatatea in munca a telesalariatului:

  1. a) sa asigure mijloacele aferente tehnologiei informatiei şi comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel.

Plata indemnizatiei se va face in 10 zile de la depunerea documentatiei complete, in ordinea depunerii cererilor (inainte de 31.12.2020).

Angajatorii au obligatia de a transmite, in 30 de zile, prin incarcare pe platforma https://aici.gov.ro/home, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti care au efectuat plata sumelor, urmatoarele documente justificative, scanate:

  1. a) facturile fiscale emise de catre furnizorii de bunuri şi servicii tehnologice;
  2. b) bonurile fiscale sau extrasele de cont care sa ateste plata facturilor prevazute la lit. a);
  3. c) fisele de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar date in folosinta telesalariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile;
  4. d) bonurile de miscare a mijloacelor fixe date in folosinta salariatilor, intocmite conform modelului prevazut in anexa nr. 3 la OMFP nr. 2634/2015;
  5. e) situatia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigura fiecarui telesalariat.

In cazul nerespectarii obligatiei prevazute mai sus, in 30 de zile de la data expirarii termenului pentru depunerea documentelor justificative referitoare la achizitia categoriilor de bunuri, angajatorii restituie integral suma acordata, in contul de trezorerie al agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care au efectuat plata sumelor.