Noutati / Publicatii

 

Schimbare sediu social: E necesar un nou registru unic de control?

Persoanele juridice inregistrate la Recom au obligatia sa tina registrul unic de control si sa-l prezinte organelor de control, conform Legii nr. 252/2003.

Registrul unic de control se tine la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare.

Registrul unic de control se elibereaza, contra cost, de directiile generale ale finantelor publice din raza teritoriala unde isi are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de inregistrare, in cazul comerciantilor, si pe baza certificatului de inregistrare fiscala, in cazul celorlalte categorii de contribuabili.

Contribuabilii nou-infiintati sunt obligati ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, sa achizitioneze registrul unic de control.

Dat fiind caracterul unic al registrului de control, legea nu instituie obligatia pentru contribuabilii care isi schimba sediul social sa achizitioneze un nou registru unic de control, ci doar pentru cei nou-infiintati.

In concluzie, in cazul schimbarii sediului social, persoana juridica nu trebuie sa achizitioneze un nou registru unic de control.