Noutati / Publicatii

 

Relatiile in business: Cum ne comportam cand ne contactam partenerii de afaceri?

Vrem sa fim prietenosi, dar nu familiari, respectuosi, dar nu distanti, entuziasti, dar nu surescitati! Asadar, ce ar trebui si ce nu ar trebui sa facem ca sa pastram o relatie corecta si eficienta in business?

Evitati sa contactati partenerii de afaceri dupa program
Daca nu aveti acceptul sa contactati pe cineva dupa program, nu sunati si nu trimiteti mesaje seara tarziu daca nu este o urgenta.

Nu folositi adresele personale
Nu contactati partenerii de afaceri pe adresele sau telefonul personal daca nu v-au sugerat ca sunt de acord.  Cei mai multi oameni nu vor sa amestece viata personala cu cea profesionala.

Nu faceti exces de semne de punctuatie si “emoticoane”
Cand nu aveti o relatie stransa cu un partener de afaceri, nu faceti exces de semne de punctuatie, „smiley faces” sau limbaj (“iti multumesc de o mie de ori”). Multi v-ar considera fie superficiali, fie nesinceri.

Dati-le timp sa raspunda
Daca nu primiti rapid un raspuns, indiferent cat de urgent este, incercati sa nu ii bombardati cu e-mailuri, sms-uri etc.

Daca va spun nu, nu fortati un da!
Daca primiti un raspuns negativ, nu fortati unul afirmativ punand aceeasi întrebare in alt mod. O astfel de abordare ii va irita si va afecta negativ relatia.

Nu retractati
Daca ati propus ceva, urmati planul si nu retractati chiar daca nu obtineti reactia pozitiva. Daca bateti in retragere sau propuneti ceva ce nu v-ati planificat, doar pentru a primi aprobare, nu va atingeti scopul.

Amintiti-va ca timpul  este pretios
Folositi modalitatea de comunicare care le consuma partenerilor cel mai putin timp (de exemplu email-ul este mai putin intruziv). Nu purtati conversatii lungi la telefon si pregatiti ce aveti de comunicat inainte de a suna.