Noutati / Publicatii

 

Comunicarea prin afisarea la sediul ANAF: cand e posibila?

Actele administrative-fiscale (somatii, titluri executorii etc) pot fi comunicate prin afisare la sediul ANAF si pe site-ul institutiei, dar numai in anumite conditii. Anterior acestei modalitati de comunicare, ANAF trebuie sa foloseasca metodele „traditionale” si sa poata proba acest lucru.

Modalitatile de comunicare au fost ierarhizate in Codul de procedura fiscala, dupa ce Curtea Constitutionala a constatat ca utilizarea aleatorie a acestora este nelegala.

Prin urmare, Codul de procedura fiscala stabileste ca actul administrativ fiscal este comunicat prin afisare la sediul ANAF si pe site, numai dupa ce comunicarea actului emis pe suport hartie nu a fost posibila la domiciliul fiscal, direct, prin primirea sub semnatura a actului administrativ fiscal, sau prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Numai in aceste conditii se recurge la comunicarea prin publicitate care se efectueaza prin afisarea unui anunt, concomitent, la sediul organului fiscal emitent si pe pagina de internet a ANAF in care se mentioneaza ca a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului/platitorului.

Anuntul se mentine afisat cel putin 60 de zile de la data publicarii acestuia si contine urmatoarele elemente: numele si prenumele sau denumirea contribuabilului/platitorului; domiciliul fiscal al contribuabilului/platitorului; denumirea, numarul si data emiterii actului administrativ fiscal.

Trebuie sa retineti ca actul se considera comunicat in termen de 15 zile de la data afisarii.