Noutati / Publicatii

 

15 reguli pentru a te face bine inteles!

Comunicarea se dovedeste un element din ce in ce mai important pentru organizatie: Comunicam si incercam sa ne facem intelesi, sa influentam, sa ne impunem sau sa socializam. De multe ori, se obseva ca, in companiile care nu pun pret pe comunicarea eficienta, apar conflicte.

Exista 15 reguli ale unei comunicari eficiente, potrivit cartii scrise de Kate Keenan, “ Cum sa comunici”, din seria “Ghidul managerului eficient”:
1. Pentru a comunica in mod corect si eficient trebuie sa iti ordonezi gandurile inainte.
2. Pentru a ajunge direct la publicul tinta, alege-ti cu atentie cuvintele si imaginile pe care le folosesti.
3. Spune clar ce ai de spus astfel incat lumea sa te inteleaga rapid.
4. Foloseste un limbaj cat mai precis pentru a obtine un efect maxim.
6. Afla cum propriile tale interese pot afecta transmiterea mesajelor.
7. Fii constient ca parerile tale si starea de spirit din momentul comunicarii pot impiedica receptionarea corecta a mesajelor.
8. Fii de acord ca numai cand receptorul raspunde se poate spune ca succesul comunicarii este deplin.
9. Pune periodic intrebari pentru a te asigura ca ai inteles corect ceea ce ti s-a comunicat.
10. Nu ii contrazice pe ceilalti si ofera-le un feedback constructiv
11. Tolereaza pareri care difera de ale tale.
12. Lasa-i pe cei cu care vorbesti sa termine ce au de spus inainte de a te repezi cu propriile interventii.
13. Apreciaza opiniile celorlalti pentru o comunicare mai eficienta.
14. Intelege impactul major pe care il au pentru comunicare expresia fetei si gesturile.
15. Asigura-te ca limbajul corpului se potriveste cu mesajul pe care il exprimi pe cale verbala.